Een pdf insluiten in Excel
De afdruk van je pagina insluiten in je Excel bestand.
Het is handig om een correcte afdruk als pdf in te sluiten in je Excelbestand. Als je het pdf bestand afzonderlijk toestuurt raakt het soms verloren…
Print je document als pdf af, hier opgeslagen op het bureaublad.
Nu kunnen we het pdfbestand invoegen in Excel via de opdrachtknop Tekst op het lint, invoegen OBJECT.
Open nu de opdrachtknop ‘Object’. Hier zie je twee tabbladen.:
- Nieuw
- Bestand gebruiken.
Klik op Bestand Gebruiken,
Met bladeren zoek je het juiste bestand en vink aan: “Als pictogram weergeven”.
Hier het bestand: 012-Afdrukken.pdf
Het document wordt ingesloten in Excel en kan door een dubbelklik worden geopend.
Zo hou je altijd ook een afgedrukt exemplaar in je bestand !
Dit afdrukvoorbeeld komt uit de basisopleiding Excel, zie onderstaande link:
https://adminisa.be/shop/categorie/digitale-bestanden/excel/
Het is inderdaad handig om bij een excel een reeds kant en klare printlayout mee te sturen door een pdf in te sluiten in de excelfile zelf. Goed idee!